Kuršėnų evangelinė bažnyčia

Kuršėnų evangelinė bažnyčia

Seksualinis elgesys 21 amžiuje ir krikščioniška meilės samprata

Žmonijos seksualinis elgesys per pastaruosius dešimtmečius labai pakito. Turbūt nebeliko nė vienos visuomenės gyvenimo srities, kurios nebūtų palietę šios permainos. Televizija, radijas, internetas, laikraščiai ir žurnalai pasiekiami kiekvienam žmogui. O pasekmės: nevaldoma seksualinė energija ir nevedybiniai lytiniai santykiai mūsų dienomis tapo įprastu reiškiniu.

Pvz. šiuo metu Lietuvoje yra daugiau pornografinio turinio internetinių puslapių nei puslapių krikščioniškomis temomis, o statistiškai 24-30 metų šiuolaikinė moteris turėjo mažiausia 2-4 vyrus. O vyrai per visą gyvenimą turi vidutiniškai apie 13 moterius.  Durex duomenys rodo, kad 16-55 metų žmonės lytinių santykių per metus turi daugiau nei 70 kartų.

Esame narcistinė visuomenė, kaip vienas filosofas pasakė – aš, aš, aš karta. Gyvename visuomenėje, kur 24 valandas per parą galime eiti apsipirkti. Mėgstame valgyti greitą maistą, greitai važiuoti, naudotis greitu interneto ryšiu, imti kreditus, nes norime greitai praturtėti ir įgyvendinti savo svajones, o mobiliojo telefono dėka esame bet kada ir bet kur pasiekiami. Mes visko geidžiame čia ir dabar. Sekso taip pat. Kaip man viena 16-metė kartą pasakė, kai jaunimo susirinkime kalbėjome apie meilę: viską žinau, esu patyrusi, man nieko nebereikia aiškinti apie meilę. Gyventi santuokoje taip pat nebenorime, nes norime tik malonumo, bet be atsakomybės, norime linksmintis ir būti palinksminti, bet nenorime įsipareigoti. Sugebame greitai susipažinti su kitos lyties atstovais, ypač šiuolaikinis jaunimas, tačiau nemokame tų ryšių išsaugoti. Keičiame partnerius taip, kaip žmonės prieš 100 metų savo kelnaites.

Taigi tokioje visuomenėje seksas žingsnis po žingsnio tampa dalyku, kurį galima praktikuoti kada tik nori ir kur tik nori. O charakterio savybės kaip susivaldymas ar kantrybė nebereikalingos ir senamadiškos. Tad nieko nuostabaus, jei vedęs vyras eina pas prostitutę, nes jo žmona jau keletą savaičių guli ligoninėje ir jis visą tą laiką neturėjo sekso. Kitaip sakant, seksualinio poreikio patenkinimas tampa pagrindiniu motyvu priešingų lyčių bendravime. Vyras ir moteris nusmunka iki pasitenkinimo objekto lygmens. Panašiai, jeigu, norėdamas patirti žemės traukos jėgą, žmogus iššoktų iš lėktuvo be parašiuto. Tačiau toks požiūris yra mažų mažiausiai neatsakingas, užtat labai madingas.

Mokytojo knygoje yra parašyta: viskam yra metas, ir kiekvienam reikalui tinkamas laikas po dangumi. Negalime turėti visko tuo pačiu metu. Viskam reikia savo laiko. Seksualiniams santykiams žmogus turi būti ne tik fiziškai subrendęs, bet ir dvasiškai. Geras seksas nėra garantija geram ir ilgam santuokiniam gyvenimui. Tai tikras melas, jeigu galvoji, jog jei lovoje viskas gerai, tuomet ir gyvenime viskas bus gerai. Gali ryte turėti gerą seksą, o vakare iš to paties žmogaus gauti skyrybų dokumentą, kaip atsitiko vienai pažįstamai moteriai. Seksas kaip tepalas varikliui, bet vien su tepalu variklis nedirbs. Gerai santuokai reikia taip pat ir tokių charakterio bruožų, kaip kantrybė, nuolankumas, dėkingumas, atlaidumas, kuklumas ir t.t. Greitu būdu to pasiekti neišeina ir vargu, ar 16-metis to jau pakankamai turi.

Biblija nėra prieš sekso. Dievas davė žmogui lytinį potraukį. Vyras sutvertas moteriai, kaip ir moteris – vyrui (Per 2,24). Biblija nenusistačiusi prieš seksą, kaip dažnai manoma. Lytiniai santykiai gali teikti malonumą abiem: ir vyrui, ir moteriai, kitaip Dievas nebūtų mums davęs tokių pojūčių, bet Dievas tam davė ir vietą – santuoką. O tai yra vieta, kur žmogus gali jaustis saugus, mylimas ir visapusiškai įvertintas.

Tai kaip tvirtas fundamentas, ant kurio galima statyti namą. Dievo įsakymai nėra nukreipti prieš žmones. Dievas myli mus ir nori mums paties geriausio. Jo įsakymai padeda eiti teisingu keliu ir teisinga kryptimi. Kartais jie yra kaip naudojimosi instrukcijos mūsų gyvenime, kaip turėklai, padedantys išlaikyti pusiausvyrą lipant slidžiais laiptais.

Daug kas iš mūsų to nežino, todėl ignoruoja Dievo įstatymus, laikydami juos pernelyg konservatyviais. Kita vertus, prieš įmesdami savo naujus rūbus į skalbimo mašiną, mes pasižiūrime į jų skalbimo instrukciją. Tai natūralu, nes nenorime sugadinti naujų rūbų. Bet su savo gyvenimu elgiamės dažniausia kitaip, norime gyventi, kaip mums atrodo, nesvarbu, kokių pasekmių galime sulaukti. Nežiurime į iš Dievo mums duota gyvenimo instrukciją – į Bibliją.

Seksualumas nėra vien tik malonumas, techninis aktas ar gimnastikos pratimai. Seksualumas leidžia mums dalyvauti Dievo kūrybos procese, su sąlyga, kad nenaudojamos apsisaugojimo priemonės. Tai taip pat yra išraiška dviejų vienas kitam atsidavusių žmonių, kurie sukurti ne tik iš raumenų ir kaulų, bet turi dar ir sielą bei dvasią.  Moteris ir vyras sekso metu tampa „vienu kūnu. O tai ne tik fizinis dalykas. Todėl tam tikrų ribų neperžengimas šitoje vietoje yra būtinas. Šokdamas į lovą su kitos lyties atstovu žmogus retai apie tai pagalvoja. Tačiau lytinis aktas turėtų vykti tarp vyro ir moters, kurie, susaistyti santuokos ryšių, kurie yra įsipareigoję vienas kitam besąlygiška ištikimybe. Kitu atveju tai pažeidžia žmogaus orumą. Žmogus tampa tada žmogu, kuris bet kada gali būti „pakeistas“ kitu. Klausimas tada: Kokia tai yra meilė?

Tikra meilė neieško sau naudos. Santuokoje negali būti kažkokių laiko apribojimų, tie santykiai turi būti visam gyvenimui. Mes esame žmonės, o ne nekilnojamasis turtas, kurį nuomojama tam tikram laikotarpui, o po to gali jo atsisakyti. Nebūkime naivūs. Žmogus yra žmogus.

Taip pat meilė nesielgia netinkamai. Vyrai dažniau tai pamiršta. Jie nori dažniausia malonumo be atsakomybes. Įsteigti šeimą ir turėti vaikus jų norų sąraše retai yra svarbiausias punktas. Jis tiesiog nori pasitenkinti savo vyriškumą. Todėl „pirmo karto“ iniciatorius yra dažniausia vaikinas. Jam reikia sekso, o mergina tiesiog pasiduoda.   Jaunimas retai žino kas yra džentelmeniškumas ir kaip tinkamai elgtis.

Taip pat meilė gyvena ir iš šito jausmo, kad esi pirmas arba vienintelis toks ir nepakartojamas. Šis jausmas partnerius stipriai suvienija. Nieko nuostabaus, kad mūsų narcistinė amžiuje masiškai išyra santuokos. Faktas, kad savo sutuoktiniui nesi pirmas ir tas vienintelis, santuokoje trukdo. Nebėra vienintelio išrinktojo ar vienintelės išrinktosios kaip tokios. Mintis, kad prieš tave jau buvo kitas ar kita, gali slėgti ir auginti abejones, nepasitenkinimą ir galiausiai nusivylimą. Todėl jeigu lauki žmogaus, su kuriuo norėtumei dalytis savo gyvenimą, pasakydamas „ne“ ikivedybiniam seksui, parodai, kad tu labai vertini busimąjį savo partnerį. O tai yra didelis dalykas ir didžiausia dovana, kokią tik galima duoti.

Be to, tas, kuris jau turėjo kitų partnerių, automatiškai lygina savo dabartinį partnerį su buvusiu/buvusiais. Visa tai dalykai, kurie apsunkina partnerystę ir kurių galima išvengti, susilaikant nuo sekso prieš vedybas. Jau ir taip kiekvienas į santuoką atsineša savo asmeninę istoriją ir patirtį iš savo šeimos, taip pat kiekviena santuoka savo kely susiduria su tam tikrais sunkumais, tad nereikėtų į santuoką su savimi atsinešti dar ir tokių naštų. Situacija dar labiau komplikuojasi, jei buvęs partneris ar partnerė gyvena tame pačiame mieste, gal net dirba toje pačioje bendrovėje. Ne viena gerai startavusi santuoka dėl tokių dalykų subyrėjo į šipulius.

O galu gale žiūrint iš medicinos pozicijų, lytiniai santykiai dar nesubrendus arba dažnai keičiant partnerį, susiję su kita rizika. Padidėja tikimybė užsikrėsti tokiomis ligomis, kaip genitalijų karpos, herpes infekcija, niežai, kirkšninė utėlėchlamidiozė, hepatitas B, gonorėja, sifilis, ŽIV… Kai kurios iš jų gresia nevaisingumu arba net mirtimi. Tolesni tyrinėjimai parodė, kad ankstyvi lytiniai santykiai, kaip ir per dažnas partnerių keitimas, padidina riziką moterims susirgti gimdos vėžiu. Prezervatyvai taip pat nėra šimtaprocentinė apsauga, kaip dažnai manoma.
Reiškia, norėdamas iš tiesų apsisaugoti nuo lytinių ligų ir kitų paminėtų problemų, turi susilaikyti nuo sekso iki vedybos ir, žinoma, santuokoje būti ištikimas savo partneriui. Tačiau tai nereiškia, kad reikia laukti su seksu iki 30 metų. Susituokti tikrai galima jau ankščiau.

Tokia alternatyva. Tai žingsnis link krikščioniško žmonių bendrabūvio supratimo.

Lic. theol. Markus Geibel

Pasidalinkite

Facebook
Email
Twitter